הדמוקרטיה אבן נגף ללחימה גלובלית בטרור האסלאמי . כמה טעינו .נקודת השקפה 2017.

מבוא:

מי עוד זוכר את נקודת המפנה בלחימה בטרור הגלובלי שארעה עקב אירועי ה -11 לספטמבר 2001.

המפנה בהבנה הגלובאלית , כי אירועי הטרור אינם פרי סכסוך מקומי בין הפלסטינים וישראל,אלא תופעה גלובאלית רחבת מימדים,אשר מערבת כוחות מוסלמיים קיצוניים בעולם כולו.

התקדמות ההשפעות של אירועי ספטמבר 2001 על הלחימה בטרור מוגבלות ולא התקרבו לשינויים בינלאומיים משמעותיים החורגים מהצהרות שאינן מגובות במעשים.למרות ההצהרות "יחד נלחם בטרור"…

ברחבי העולם נהרגים אלפי אזרחים מידי שנה בפעולות טרור אשר בוצעו ע"י מוסלמים כנגד מוסלמים אחרים.פיגועים במדינות המערב ע"י מחבלים מוסלמים אשר הסתייעו ע"י אזרחיהם הם,רובם בני מהגרים מוסלמים קיצוניים או מסתננים/מהגרים מוסלמים.המעצמות והאו"ם כמו האיחוד האירופי, נאט"ו וארה"ב,יותר מדברים מאשר פועלים.

"האביב הערבי" אשר מחולליו היו האמריקאים וכל העולם המערבי בעקבותיהם,פארו והיללו את המהפכה הדמוקרטית בעולם הערבי.

במקום בנייני התאומים במנהטן הוקם מסגד מהגדולים בעולם כעדות וזכרון למבצעי הפיגועים ולחולשת המערב.

6 שנים אחרי פרוץ האביב הערבי מתבררים ממדי הקטסטרופה שיצר העולם המערבי בעולם הערבי כולו ובמדינותיו הוא.

כתוצאה מכך התחדשנו בארגון דאע"ש ואחרים,כליפות.מדינה איסלמית.

הצפת אירופה במסתננים ומהגרים מוסלמים במספרים מדהימים של עשרות מיליונים.

ביניהם עשרות?מאות? לוחמי דעא"ש עם דם על ידיהם.

מאות רבות של איזורי NO Go Zone ברחבי אירופה.

כמויות האמל"ח המסתובב באירופה הם מדהימים.מכולות שלמות שנחשפות מעידות על הכמויות שהצליחו לעבור ליעדם.

עירק היא שם שנשאר עדיין במפות הישנות,כך גם סוריה.

לחימת כוחות הקואליציה לא מתכוונת כנראה להגיע להכרעה.

ההתפרקות היא למבנים שבטיים קודמים.זה מבנה השלד בחברה הערבית.

תופעת הטרור התחזקה בצורה מדהימה. הייתה קיימת בדרך כלל  בבני הדור השני,ומעלה, של מהגרים, שנולדו לתוך המציאות הדמוקראטית הקולטת.

בשנים האחרונות נוספו כמה  עשרות  מיליוני המהגרים והמסתננים ,לאירופה וארה"ב, רואים עצמם כאזרחים לכל דבר ובצדק,זה סימן לקליטה בריאה וטובה, לפי הבנת העולם המערבי.

אך התוכניות של המוסלמים מראש היו שונות.הם אפילו לא לרגע קט תכננו להגר ולשפר את איכות חייהם ולהערות בתרבות במדינות אירופה ואמריקה.האביב הערבי עורר את התאבון של המוסלמים לחזור ולשלוט בעולם.

כתוצאה מהקצנה דתית מוסלמית, אי הצבת גדר וסייגים וכתוצאה מהעובדה שהמדינות מקדשות את חופש הדת וזכויות האדם,האחר…והרבה פחות של אזרחיהם הם, ניצלו אנשי רוח ודת קיצוניים את הפרצה תוך ניצול ערכי הדמוקרטיה וחולשותיה כדי לעודד "חציית קוים" .

ניצול ציני מתוכנן מראש של הדמוקרטיה.

תופעה שבה בעיני המאמינים האדוקים חוקי הדת גוברים על חוקי המדינה ומבחינתם בכל מקום בו דרכה כף רגל מוסלמית המקום הוא מוסלמי.(אדמת ווקף).

אירופה במצב עגום מאוד,מפת אירופה כמו מפת המזרח התיכון כנראה תשתנה בעשורים הקרובים.

האיחוד האירופי מתגלה בשיא חולשתו ועליבותו.כלכלית ,דמוגרפית ,ומדינית.

הסכם שנגן 1985 התגלה,כצפוי כבלתי יעיל בעליל ואפילו מגביל ופוגע בביטחון אירופה.

 

 

הדמוקרטיה אבן נגף ללחימה גלובאלית בטרור:

 

הדמוקרטיה מטבעה היא משטר חלש יחסית ופגיע המתאים לאזרחים המוצאים חשיבות ורצון לחיות בשלווה על פי ערכים מוסכמים והומאניים בדרך כלל,יחד עם זאת חוקי הדמוקרטיה מאפשרים את זכות המחאה ומיצוי זכויות יסוד אחרות.

גם כך מרבית החוקים בדמוקרטיה ניתנים לערעור ובחינה מחדש ,על פי כוח הרוב היחסי המשתנה.

בשלטון טוטליטארי ,מערכת החוקים קשוחה ובלתי מתפשרת ,קרובה הרבה יותר למצב של "שחור ולבן".

מכאן , שבמדינות דמוקראטיות כוחם של ארגוני הביטחון ובמיוחד המשטרה ומערכת התביעה,חלשים מאוד.ובמדינות טוטאליטאריות אנו עדים לעוצמה אדירה של ארגוני הביטחון.

זו הסיטואציה  בה פועלים הקיצוניים המוסלמיים.

אלה מנצלים את המסגדים והארגונים ההומאניים לכאורה (אדוועה) ,לפעילות לא חוקית ותומכת טרור,מתוך ידיעה כי השלטונות יהססו לפעול כנגדם מחשש לפגיעה ותלונה על הפרת זכויות.

כמו גם השימוש ב- "קופות צדקה" אשר לכאורה מיועדות לתמוך בחלשים ובפועל מממנות פעולות טרור ומשלמות לאמהות "מענק נדיב" עבור שליחת ילדיהם כמתאבדים.

כתוצאה מערכי החופש של הדמוקרטיה יש לנו בעיה אובייקטיבית של ביצוע פעולות אכיפת חוק אגרסיביות בתוך מיעוט בעייתי.

ננסה ובצדק,לפעול רק כנגד "הרעים",עובדה זו מנוצלת ע"י המוסלמים הקיצוניים גם בישראל ובעולם כולו,ולכן רוב ההכנות והתכנון לביצוע פעולת טרור נעשית בתוך הקהילה ומוסדותיה הדתיים תוך כיסוי וחיפוי הדדי.

אנחנו כדמוקרטים מנסים שלא לתת למלחמה בטרור אופי של מלחמת דת.למרות המאמצים שלנו, הרי הצד השני מדגיש את נושא האסלאם ומלחמת הדת.כל ההצהרות על פגיעה ביהודים ובמערב הם רק על רקע דתי אסלאמי. ת'כפיר,ג'יהאד ,אדוועה.

טרור כמו גם פשיעה חמורה אינם אסונות טבע בלתי נמנעים,ניתן לטפל בהם ולהביא למיגורם, כשלב ביניים, ניתן בוודאות למזער את התופעה ואת השפעתה על שגרת חיינו ותחושת ביטחוננו האישית.

העובדה שעד היום עדיין אין הסכמה גלובאלית על הגדרת מעשה טרור,אין מערכת חוקים בינלאומית כנגד ארגוני טרור ,מסייעים ישירות ובעקיפין לארגונים הקיצוניים לבצע פעולות טרור בארץ הקולטת.

הטיעון הקבוע אשר עולה ולכאורה מפיל ומבטל כל דיון והתייחסות לאוכלוסיות מהגרים או מיעוטים הוא מזעור התופעה לרמה של "עשבים שוטים" אשר חצו את ה "קו האדום" ומפעילים טרור כנגד המדינה הקולטת,ובנשימה אחת עולה  נושא זכויות אדם,חופש דיבור,חופש דת,חופש התארגנות ועוד.

בכל אירוע טרור,פלילי של בני מהגרים,יתחיל עורך הדין את טיעוניו בטענות על פגיעה בזכויות אלה ואחרות של שולחו,כדי להצילו ממיצוי הדין על מעשה נפשע שביצע.

חלק עיקרי ואינטגרלי באסטרטגית השיווק של ארגוני הטרור ושל המהגרים/מסתננים הוא השפעה ורכישת אוהדים בקרב הציבור "המקומי",השפעה על דעת הקהל ומעצבי דעת קהל כדי להשפיע על מקבלי החלטות.

ארגוני הטרור רוצים קהל מבוהל שרואה רק את האירוע הבדיד ולא את תמונת המצב ואת האסטרטגיה של הארגונים.שישפיע על מקבלי ההחלטות ולטובתם.

כל נושא הזכויות הדמוקרטיות מהווה כר נרחב של אמפטיה מצד חלקים רבים בקהל,ובדרך כלל הראיה והבחינה היא חד צדדית,לטובת זכויות ה"מסכנים והנדכאים" ואין זוכרים אפילו לשנייה את הזכויות המוקנות גם לאזרחים רגילים.

יש לבחון את נושא מכלול הזכויות ונושא הערכים בשני פרמטרים עיקריים:

זכויות טבעיות

זכויות מוקנות/מוענקות

זכויות טבעיות הן זכויות המוקנות מכוח חוק ודין לאזרחי המדינה  By Berth, הן זכויות יסוד.

זכויות מוקנות  הן הזכויות המוענקות כולן או חלקן לתושבים זמניים,עובדים או מהגרים אשר המדינה הסכימה לקלוט.מהגרים מקבלים את מלוא הזכויות ואפילו זוכים להטבות שאזרח מן השורה אינו זכאי להם.

מהגר אשר מיוזמתו מגיע למדינה הקולטת כאילו ומצהיר כי הוא מקבל עליו את חוקי המדינה ועקרונות השלטון.

הפעלת טרור,פגיעה באזרחי המדינה הקולטת חייבת לשלול אוטומאטית את זכויותיו.

כמובן שמיד יקפצו עלי שוחרי הזכויות ויפי הנפש אשר רואים רק צד אחד של המטבע באופן קבוע ויסבירו לעולם את "מעלותיי" ו"יברכו" את משפחתי מספר דורות קדימה ואחורה…

אני מוכן לקבל זאת,זכותם להביע את דעתם וחובתנו היא לא להתבלבל ולראות את המצב לאשורו.

כל שלטון מחויב לשמור על ביטחונם  האישי והפיזי של אזרחיו ,לא רק המיעוטים אלא גם האזרחים בעלי הזכויות  הטבעיות.

חובתו של שלטון הוא להפסיק כל פעילות המסכנת חיי אזרחיו,חובתו להפעיל כוח סביר בנסיבות המקרה

נגד כל מי שמסכן חיי אזרחים תמימים.

באירופה:

 

אנחנו? (המערב) ממשיכים– להגיב בעוד מאותו הסוג. (More of the Same ).

המצב שהיה הוא –   ,"The suicide bomber how lives among us" אלא שדרכי הפעולה של הטרור השתנה ומשתנה כל הזמן.

אנחנו רואים פתאום תופעה של עריפת ראשים גם במערב.אירועי ירי במקומות הומי קהל כמעט מידי שבוע,והתופעה לא תעלם.

The religion of Islam takes over us through violence and terrorism

אלימות קשה,טרור,פגיעה בסמלי שלטון ואזרחים מקומיים במטרה להבהילם עד מוות.

אנטישמיות מדהימה שמזכירה את שנות ה-30 באירופה ,תנועות החרמה של ישראל ויהודים,בדיוק כמו פעם!

בעיקר אנו חוזים בהתאבדות,אובדן של מדינות אירופה במתכונתם במאות האחרונות  לכיוון ברור מאוד של אירופה איסלמית.ארה"ב ,מסמנת מגמה של התפכחות.הנשיא טראמפ מבין את הסכנה ואת ההתדרדרות במצב בשמונה השנים האחרונות.

 

אנחנו עדים לתופעת עשרות מיליוני מסתננים/פליטים המציפים את אירופה.

בני מהגרים דור שני ושלישי של מוסלמים במיוחד בארצות אירופה שמשתתפים ומסייעים באופן פעיל בפיגועים.

האם המהומות בפרברי פריז,שריפת מאות מכוניות ,שימוש באלימות קשה כנגד תושבי פריז התמימים,הם הפרות סדר או אקט לאומני קיצוני המופעל על ידי בני מהגרים מוסלמים בהתרסה כנגד השלטון בחסות ולמען העלאת  ערכים דתיים קיצוניים.

האם למעלה מ – 900 אזורי No Go Zones ברחבי אירופה למשטרה ולאזרחים מקומיים וכמובן גם לנשים אירופאיות.לא מעידים על האופי הלאומני דתי איסלמי הברור ?

לאחר הפיגוע ברכבת בלונדון ענו לסקר מעל ל- 25%  מהתושבים המוסלמים,אזרחי בריטניה ,תושבי לונדון,כי הם מסכימים ותומכים במבצעי הפיגוע.

בסקר בקמפוסים בבריטניה בקרב סטודנטים מוסלמים נמצא ששליש תומכים ברצח בשם הדת, 40% בעד החלת חוקי האסלאם בבריטניה. (מורן וייס 27/7/2008 (.

"שליש מקרב הסטודנטים המוסלמים בבריטניה מאמינים כי רצח בשם הדת הוא מוצדק. כך עולה מסקר חדש שנערך בקרב סטודנטים מוסלמים בבריטניה. הסקר, אותו ערכה חברת יו-גוב (YouGov) נערך ב-12 אוניברסיטאות לרבות קינגס קולג' בלונדון וה"אמפריאל קולג'". נבחרו אוניברסיטאות בעלות ריכוז גבוה של מוסלמים. הסקר פורסם ב"דיילי טלגרף".

הסקר מוצא כי ישנה השפעה של אידיאולוגיה מוסלמית קיצונית על הקמפוסים בבריטניה. 40% מאותם סטודנטים השיבו כי הם תומכים בהכללת חוקי השריעה כחלק מחוקי בריטניה; שליש מהם הביעו תמיכה בהחלת 'חאליפות' (מדינה) אסלאמית המבוססת על חוקי האסלאם בכל מדינות העולם."

הכיסוי והתירוץ בו משתמשים המהגרים/ מסתננים ובני דור שני שלישי של המהגרים "הוותיקים" בכל העולם להצדקת התמיכה שלהם במעשי טרור הן כמו תמיד טענות ל-

אפליה

השפלה

קיפוח ועוד…

במקרה של המהגרים המוסלמים,אלה סיסמאות ריקות וגיבוב מילים,אשר מטרתן להשיג את המטרה והיא להרחיק את השלטון מתחום המושב שלהם ויצירת אוטונומיה דתית קיצונית,שהרי הם ביוזמתם היגרו כדי לשפר את איכות חייהם.

יש לכבד ולאפשר חופש ביטוי דמוקראטי אשר בא לידי ביטוי תוך שימוש  בפעולות חוקיות ומיצוי גבול הדמוקרטיה לביצוע מחאה כנגד טענות אלה,

אך לא תעלה על הדעת, השתתפות או יוזמה או הסכמה לביצוע פיגועים ופעולות הנוגדות את החוק ופוגעות בחיי אדם,אזרחי המדינה שקלטה  אותך במהגר על רקע פוליטי או דתי.

שאלה ראשונה שאני שואל כל מפקד משטרה בביקורי בחו"ל היא ,האם הוא יודע כמה מסגדים קיימים בטריטוריה שלו וכמה מתוכם נבנו ב 3 שנים האחרונות.

כמה איזורי  No Go Zones קיימים בטרירוטריה  ?

את קצין המודיעין שלו אשאל, מה הוא יודע על האימאם והקהילה של כל מסגד,והאם יש לו מקורות מודיעיניים במסגד או בקהילה המוסלמית,האם הוא יודע מה נאמר בדרשות יום השישי ובשיערי דת.

חווינו בישראל פיגוע שהרג אזרחים ישראלים ובוצע ע"י אזרחים בריטיים מוסלמים אשר הגיעו מקהילה ומסגד שכאלה.

למרות ההתפתחות במודעות מאז 11/9/01 אני מכיר מספר לא מבוטל של מפקדים  שמעדיפים שלא לדעת….

בישראל:

 

אירועי אוקטובר 2000  מוגדרים ע"י המוסלמים בני המיעוטים כיציאה למאבק והפגנות על רקע הקיפוח,אפליה,גניבת קרקעות ,עוני ועוד.

אלה כמו באירופה  הם סיפורי כיסוי מובנים ומוכננים.

מצוין כדי להתקבל על דעת הקהל התמימה של המערב הדוגל בערכי דמוקרטיה ועקרונות השוויון והזכויות.

האם רק אני זוכר,במקרה,כי אירועי אוקטובר פרצו בצורה מתואמת לחלוטין בין מנהיגי הציבור השייכים לזרמים הרדיקאליים של ערביי ישראל ומנהיגות אש"ף.

התירוץ הפלסטיני לתחילת האינתיפאדה היה עלית ראש הממשלה אריק שרון להר הבית, התירוץ הזה הפעיל כאחד את כל המגזר הערבי בישראל,ארגונים קיצוניים לאומניים מוסלמים ישראלים, הובילו את המאבק האלים שהתפתח במהירות שיא בעשרות מוקדים בכל הארץ.

האם על רקע קיפוח ודרישות תקציביות? או הצהרת שותפות לאומנית קיצונית,לא חוקית ולא מקובלת עם פעילי טרור פלסטינים.

ההשתוללות המטורפת של בני המיעוטים כוונה כנגד יהודים בלבד,בוואדי ערה עצרו חבורות צעירים רכבים ובדקו תעודות זהות,ואם בתעודת זהות כתוב שאתה יהודי,ירחם האלוהים על נשמתך.

אזרחי ישראל המוסלמים מציינים את יום ה"נכבה" שלהם, של הפלסטינים,אסון הקמת מדינת ישראל,ומצד שני כל הצעה של חילופי אוכלוסין וטריטוריה עם "אחיהם הפלסטינים" במסגרת הסכמי שלום, נתקלת בתגובות מבועתות מצד אותם אזרחי ישראל המוסלמים.

חלקם של ערביי ישראל בפשיעה חמורה,עבירות תנועה ותאונות דרכים קשות.

אלימות כנגד שוטרים וסמלי שלטון באזור ישובי המיעוט המוסלמי הולכים וגוברים.

קבלת יותר  מ – 51% תמיכה מביטוח לאומי כאשר חלקם באוכלוסיה הוא כ -20% ו"תרומתם" הכלכלית היא כ – 5% בלבד.

התחכום הוא, הסוואת האלימות כנגד סמלי שלטון ,במסווה של מחאה חברתית על רקע חברתי,מדיני,כלכלי ,כאשר בפועל אופייה האלים מאוד של המחאה הוא הרקע הלאומני ולא הפלילי.

לאחרונה פורסמה בטלוויזיה כתבה אשר עסקה בשוד תחנת דלק וחנות בצפון הארץ בה  הותקף מתדלק יהודי  צעיר באכזריות בעזרת גרזן  ואלה ע"י שני תוקפים מכפר שכן,מתדלק דרוזי או מוסלמי לא היה מותקף.

אין זה אירוע בודד בארצנו.אלימות כנגד סמלי שלטון אינה חדשה.

אלימות בני מיעוטים מוסלמים מופנית בעיקרה כלפי יהודים.בני מיעוטים לא יגנבו רכב של מוסלמי ואם טעו,יוחזר הרכב לאלתר בליווי התנצלות.

האבסורד החוזר על עצמו באירועים אין ספור ,הוא המצב בו מתפתחות מהומות אלימות בין חמולות או קבוצות יריבות מוסלמיות,יש פצועים,כוחות הביטחון מוזעקים להתערב ולהפריד בין הניצים ולמנוע נפגעים נוספים,והפלא ופלא,מיד עם הגעת כוחות הביטחון,הגיע האויב האמיתי ושני הפלגים כאחד מתחילים בהפעלת אלימות משותפת כנגד כוחות הביטחון שבעמם הגיעו לסייע,תרחיש קבוע הן בקרב ערביי ישראל והן בשטחים.

שוטר שעומד במחסום במצפה רמון נהרג,נדרס, ע"י גנבי מתכת בדואים,שוטרת שעומדת במחסום כנגד סוחרי סמים ברמלה – לוד נהרגת בדריסה,לא רק כי ניסו למנוע פשע,אלא ובעיקר בגלל היותם יהודים,סמל לשלטון החוק הישראלי הפועל בשכונה של בני מיעוטים אשר חלקם סוחרים בסמים בחסות הקהילה או באזור בו מנסה מיעוט אלים ולאומני לקבוע את כללי המשחק.

סחף בעדה הדרוזית  אינו מטופל,פקיעין כדוגמא. התקיפה והפעלת אלימות כלפי יהודים בלבד ושוטרים כסמלי שלטון, תוך ניצול אירוע שולי וחסר כל משמעות ומביא לשריפת בתים וכלי רכב של משפחות יהודיות,ירי על שוטרים,לקיחת שוטרת כבת ערובה .האם לא מכירים תושבי פקיעין את "חברי הכנופיה","העשבים השוטים",  אשר אחראים לפרעות שאנו זוכרים מתקופות חשוכות אחרות?

אני זוכר שוטר מג"ב ,דרוזי,תחת פיקודי שפעל שלא כשורה מנסה להסביר לי כי פעל כפי שפעל כי הוא פלשתיני…

שכנים יהודים של ישובי בני מיעוטים בצפון ובדרום סובלים ומתלוננים כנגד תופעות הגניבות והאלימות המכוונים אליהם.סיפורים על התנהגות בני מיעוטים בקניונים בצפון ובדרום אינם סוד.

התנהגות חצופה של הבדואים הנכנסים לשטחי אש ומגורי חיילים וגונבים נשק וציוד,תופעה הזויה.

נסיעה בכבישי הישובים הבדואים בדרום מלווה באיום,שוד,ידוי אבנים.

ילדה הנהרגת מפגיעת טרקטורון הנהוג בפרעות בידי צעיר מוסלמי ביום הכיפורים בתוך הישוב היהודי בו התגוררה יכול להיחשב כתאונת דרכים.

הרקע הוא קריאת תגר על  השכנים היהודים ביום צום הכיפורים על רקע דתי,לאומני והרצון להראות מי הכוח השולט בשטח.

כתבות אינטרנט על התפרעויות קבוצות בני מיעוטים פה ושם,אלימות ליד מועדונים ובארים בהם מעורבים בני מיעוטים, גם הן אינן חדשות,לא בארץ ובהחלט לא באירופה.

אנו רואים דפוס פעולה "לוחמני" וקיצוני בכל אירוע של כניסת סמלי חוק,(שוטרים,פקחים,שלטונות מס וכו') לישוב של בני מיעוטים,התגייסות הכפר לתקיפת השליחים וניסיון לשחרור עצורים בני הכפר.

אנו יודעים כי כל ניסיון אכיפה בישובי בני מיעוטים דורש התארגנות למבצע לוחמני ולא לפעולת גבית מס כדוגמא.

אין לשלטון אומץ ותבונה לטפל היום בנחישות גבוהה בתופעה המוכרת של השתוללות ואלימות בני מיעוטים במיוחד באזור הצפון והדרום וכמובן בכל ריכוז בני מיעוטים כדוגמת שכונות ברמלה ולוד.

במחקר שנושאו "אלימות כנגד שוטרים" שנערך בראשותי  במשטרת ישראל ובחן את רמת האלימות כלפי שוטרים בעת ביצוע תפקידם, במעקב של כ- 7 שנים  (1998-2003 ) ,,מצאתי קשר מובהק בין כמות השוטרים המותקפים והפצועים ע"י אזרחים לבין האזורים בהם מספר בני המיעוטים הוא הגבוה ואפילו מהווה רוב.והדרוג שאינו מפתיע והוא איזור הצפון מוביל,אחריו הדרום,מרכז (רמלה- לוד) ויפו….

אחת הדרכים להתחמק מדיון באלימות בני מיעוטים היא להביא דוגמאות מזעזעות של אלימות עולים חדשים,יוצאי מזרח אירופה,ברית המועצות לשעבר ואת אלימות האתיופים ובהסבר כי מדובר בתרבות של אלימות.

אני מבדיל בין אלימות בני המיעוטים לאלימות קבוצות עולים באוכלוסיה היהודית.

אלימות ועבריינות יוצאי ברית המועצות לשעבר ועולי אתיופיה נשענת על רקע שונה של "עקירה פתולוגית"  ובעברית פשוטה ,בעיות קליטה קשות,אי קבלתם ע"י אזרחי המדינה הוותיקים,תחושת נרדפות על רקע גזעני ולא לאומני,העובדה היא שברוסיה/אתיופיה הם סבלו כי הם יהודים וכאן הם סובלים כי הם רוסים/אתיופים.

גם האלימות הרבה בקרב בני הנוער,ילידי הארץ, נשענת בעיקר על מניעים וסיבות שונות שאינן לאומניות כלל וכלל.

אנחנו בישראל  רגישים מאוד לאפליה על רקע דתי,חווינו זאת בעבר הלא רחוק ואיבדנו את חצי מעמנו במסכת אכזרית של רצח מתועב בידי מספר גדול של משטרים,רק בגלל היותנו יהודים,כאשר חלק מהעולם עוצם עין.

למרות רגישותנו איננו משוחררים מתופעות של אפליה גזעית,בין עדות,בין דתיים וחילוניים בקרבינו.

ישראל היא מדינת יהודים אשר קמה אחרי השואה מתוך מטרה שהשמדת עם כזו על רקע דתי לא תתרחש יותר ליהודים,ובתוכה יהיה מקום למיעוטים בני דתות אחרות אשר יזכו לחופש פולחן מלא וייהנו מזכויות המשטר הדמוקראטי ואפילו יהיו פטורים מחובות אזרחיות מסוימות.

למרות הכוונות החיוביים,אנו רואים בצורה ברורה מאוד בישראל את התייחסות המיעוט המוסלמי,כולל הבדואי ולאחרונה גם הדרוזי אשר הולכים ומקצינים במהירות עצומה,מתרחקים ,מתנגדים וקוראים תיגר על ערכי וסמלי שלטון ישראליים.

אנחנו חברה דמוקרטית חלשה ,פוחדת ו"משקשקת " ממה יעשו האחרים? מה יגידו בעולם? מה יהיה מחר? לא עושים בעצם כלום ובכך רק מחמירים ומגבירים את ההקצנה.

האבסורדים בהם אנו נתקלים בישראל  בדרך הטיפול בבעיה מדהימים.

משפחתו של מחבל מתאבד מוסלמי ישראלי אשר הרג ישראלים רבים בתחנת הרכבת בנהריה,קיבלה קצבה של ביטוח לאומי,ביתה לא נהרס והם ממשיכים בחיים רגילים במדינה ובקהילתם.

הם יכולים ואולי גם משתמשים בשרותי הרכבת מתחנת נהריה הקרובה למקום מגוריהם,כדי לטייל בתל אביב.

רוב הפיגועים בישראל בוצעו בסיוע של אזרחי ישראל תושבי מזרח ירושלים או ערבים ישראלים אשר ניצלו את היותם אזרחים ישראלים מזוהים כדי לסייע למחבלים מתאבדים להגיע ליעדם והיו גם מעורבים בסיוע להעברת חומרי הנפץ  לשטח מדינת ישראל.

השלטונות פעלו ופועלים כנגד אותם מסייעים בעדינות רבה יחסית.הקהילה,הישוב ואפילו בני החמולה והמשפחה אינם רואים עצמם נפגעים מפעולת בן משפחתם וברוב המקרים הם מגלים הבנה ואהדה פומבית למעשיו,תוך האשמת השלטון שוב בקיפוח כל שהוא מתוך סט הקיפוחים המוכן מראש למקרה שכזה.

אין שום בעיה לבני משפחה של מחבל במזרח ירושלים להופיע בטלביזיה בגלוי,להלל ולשבח את המחבל וכמובן להצדיק את מעשיו,אין בעיה ,בתיבת הדואר בביתו מחכה לו,שיק דמי אבטלה או מענק מהביטוח הלאומי….,מבחינת – "אשתו אלמנה וילדיו יתומים".

מחבל אשר ניכנס לישיבת מרכז הרב בירושלים והרג 8 תלמידי ישיבה,לא רק כיוון לבצע פעולת טרור אלא כיוון במיוחד לפגיעה משמעותית בסמל דתי יהודי מרכזי בירושלים ובישראל.

בית המשפט הישראלי לא מאפשר להתיר חוזה הסעות של החברה בה עבד המחבל,חברה משפחתית השייכת לחמולה,למרות שכל עובדי החברה והמשפחה נראו בפומבי בסוכת האבלים בהתנהגות שמחה ושביעות הרצון מהפיכת בן משפחתם ל"שהיד",עד כתיבת מאמר זה וכנראה לעולם,לא נהרס או נאטם ביתו.

דע את היריב:

כיום אנחנו מזהים דפוס התנהגות דומה ואף חמור מכך בהתנהגות בני מהגרים באירופה כלפי סמלי שלטון ופגיעה באזרחים והרקע הוא זהה,לאומני דתי אסלמי מוסווה כפעולות פליליות.

מבוסס על הציווים הדתיים של האיסלאם : ת'כפיר,ג'יהאד ואדוועה.

יש להפנים. מדובר במלחמת דת ותרבות.איסלאם נגד מי שלא….

על פי עקרונות הדת המוזכרים כאן (ת'כפיר וג'יהאד) מותר וחובה להרוג גם מוסלמים שאינם מקיימים את הציווים הנ"ל.

אין באיסלאם "חילונים". לא בגלוי.דינם ידוע מראש….

למרות השוני בין המצב שלנו בישראל (ערביי ישראל הם אזרחי המדינה, מיעוט,אך אינם מהגרים, הם בני המקום,בעלי זכויות טבעיות) מול בני מהגרים בעולם,הרקע זהה והקצנה הדתית היא המוטיב המרכזי.

המוסלמים נוהגים דואליות ,דתית קיצונית מחד,מלווה בפעולות מחאה אלימות– ומאידך דרישת שוויון דמוקראטי אזרחי שגם הם מלווים בפעולות מחאה אלימות.

וכפי שציינתי אלה פעולות טרור לאומני מסווה כפעולות פליליות של הפרות סדר.

מפקד משטרה של עיר בירה באירופה שספגה פיגוע במאפיינים האלה,ביקש להתייעץ איתי לגבי אופן ההתייחסות למיעוט המוסלמי בעירו.

תשובתי הייתה כי עליו להתייחס לכלל הקהילה המוסלמית בעירו כאזרחים שווי זכויות,יחד עם זאת חובה עליו לחשוד באותה קהילה ולדעת בזמן אמת מה קורה בתוכה.

הדרך הנכונה לפעולה במצב עדין זה,היא  להביא את הקהילה לידי הבנה כי האינטרס של הקהילה הוא לשמור על כללי וחוקי המדינה,ובמידה ותימשך הפעילות השלילית בלב הקהילה,הרי הקהילה כולה תסבול מ- ,חוסר נוחות",בהכרח.

שהרי חלה עלי כשלטון החוק,החובה להגן על כלל האוכלוסייה והאזרחים בשטח שיפוטי,ואם אני מזהה כי מקור הבעיות הוא בקהילה מסוימת ואיני מצליח לבודד את הגורמים הממוקדים,אאלץ לפעול כנגד הטריטוריה הבעייתית והסובלים יהיו כל המתגוררים בתוך טריטוריה זו.

ומאחר והמוסלמים  הקיצוניים אינם מתרשמים מאיומים והפחדות ,יש לבצע פעולות ממש.

בני המהגרים כמו גם בני המיעוטים בישראל מכירים את התרבות המערבית על בוריה,חיים אותה (כשנוח להם) חיים בקרבנו,דוברים את השפה מצוין,מכירים את תרבותנו,רגישותנו,עקרונות דתנו,עיקרי האסור והמותר המקובלים בחברתנו ואת חוקי הדמוקרטיה וגבולות חופש הביטוי וזכויות הפרט באופן מדוקדק ומלא.

כל אירוע של הפרות סדר,התנגשות עם כוחות השלטון ואירועי אלימות מעלה את רף התגובה האלימה ואת "גובה הלהבות" לאירוע הבא וכמובן דוחק את ה"קו האדום" של מותר ואסור בדמוקרטיה, קדימה.

 

אנחנו לעומתם,לא טרחנו מעולם ללמוד את תרבותם,שפתם,עקרונות דתם,רגישויות תלויות תרבות ודת.

כך יצרנו בעצמנו פער לרעתנו ואפשרנו להם לקבוע את קצב הקונפליקט ורמת  האסקלציה באלימות,אנחנו רק מגיבים ובתגובות תלויות תרבות מערבית.

הדרך בה נהגתי אני באוכלוסיה ערבית שתחת אחריותי,במקרים שבהם נדרשה "פעולה נחושה" הייתה,לפעול רק על פי החוק,אך לפעול על פי החוק היבש,ככתבו וכלשונו, ללא הנחות וללא התחשבות (למעט נושאים הומניטאריים) והבנות כדי לנסות ולהבהיר כי למרות שיש לי את הסמכות והכוח החוקי להפעיל את החוק היבש,אין לי כוונה לפעול על פי חומרת הדין,בתנאי שהיחס יהיה הדדי ומצב של אמון הדדי ישרור ביננו.

לדוגמא ,ביצוע מחסומי ביקורת רכב לבדיקת רישיונות וביטוח רכב הנפרס בו זמנית בכל הכניסות והיציאות לישוב,היא פעולה חוקית כל פי כל דין.

צירוף אלמנטים נוספים,כגון בוחני תנועה הבודקים תקינות רכב,בדיקת עיקולים וחייבים על כלי רכב,בלשים אשר בודקים אפשרות להמצאות סמים וכלי נשק לא חוקיים.וניתן להוסיף את כל המרכיבים החוקיים המובהקים הנוספים.

חשוב יחד אם זאת, שהישוב והקהילה יבינו מדוע ננקטו הצעדים הנ"ל ע"י ביצוע הסברה רחבה ונחושה.

המסרים אותם יקבלו אזרחי הישוב ,האזור יהיו ברורים ואחידים,כאשר יש להבהיר כי שאיפתנו היא להגיע להידברות עם הנהגת הישוב וקביעת כללי התנהגות קהילתית,שבסיסם הוא התקרבות לאיזון בהתייחסות לחוקי המדינה ורגישות להגנה על חיי אדם ואיכות חיים,גם על ידם כאזרחים שווי זכויות וכי יבינו כי המטרה אינה להעניש,ומצד שני אם "בצד השני" לא שקט ואין תחושת בטחון,לא יהיה מצב בו החיים מתנהלים אצלם בשקט ושלווה.

התרבות המערבית – מכשול ללחימה בטרור:

 

הבעיה שלנו בעולם המערבי היא שורשית.

אנחנו ניגשים להתמודד עם דילמה בעלת מוטיב תרבותי,מנטאלי, מזרחי,מוסלמי,דתי קיצוני ,על פי רוח המערב וחוקיי הדמוקרטיה.

בעוד שהמוסלמים הקיצוניים הגרים בקרבינו,מעבירים קו דיכוטומי בין עקרונות הדמוקרטיה וערכי הדת.

זאת מבלי להתחשב או לפעול על פי רוח המערב. "רווחה דתית" תשמש במודע לטיפוח הקיצוניות,הפלילי והטרור בתוך תחומי הקהילה ורחוק מעינינו…

הצעקה לכיוונינו תהיה,אפליה ,רדיפה דתית,הגבלת זכויות אזרחיות,אי שוויון.

לצערי ,תמימים לא מעטים נופלים בפח, במיוחד אלה אשר נושאים את דגלי השוויון ומניעת קיפוח.

שמירת חופש הפרט וערכי הדמוקרטיה,כך המצב פועל בשטח,בדרך כלל חד צדדית,נוטה לכיוון החלש לכאורה הנרדף.

יחד אם זאת  יש להבין כי מנהג בת יענה,התעלמות מהבעיה  מביאים להחמרה מהירה ברמת האלימות ורוחב הניתוק וגורמת להצטרפות אזרחים נוספים למעגל האיבה.

אנחנו חייבים להפעיל נחישות רבה בהתייחסות לתופעה זו.

הפתרון אינו בשמיים:

 

הפתרון אינו פשוט כלל,והוא שונה בהתייחסות לבני המיעוטים בישראל ובני המהגרים באירופה.

הבעיה של בני המיעוטים בישראל יכולה להיפתר  רק ע"י הפגנת נחישות של השלטונות.

יש לתת לאוכלוסיית המיעוטים בישראל את מלוא זכויותיהם כאזרחים,לפעול לסגירת פערים בצורה מהירה ומתוך רצון כן לשפר את האווירה ולצמצם את הפערים,בזכות ולא בחסד.

עלינו לבחון  את התרבות האסלאמית,לנסות ולזהות את הנקודות הרגישות באמונה,בערכים ובדרך החיים ולפעול כנגד חולשות אלה רק על פי החוק.

הנושא היקר והחשוב ביותר למוסלמים הוא הקשר המשפחתי,הדאגה לחברי החמולה ולבני הקהילה.

ובמעגל השני,הדאגה לכלל המוסלמים ובמיוחד ל"לוחמי הג'יהאד והת'כפיר".זו חובתו הדתית של כל מוסלמי.

באופן פרדוקסאלי,משפחות מחבלים היושבים בכלא,חיות ברווחה כלכלית גבוהה יותר מאשר ברוב המקרים בהם היה האסיר אזרח מן השורה.

משפחת מחבל מתאבד מקבלת סכומי כסף גבוהים הנאמדים בעשרות אלפי דולר ומעמד מיוחד וגבוה.

סמיר קונטר  מחבל  שביצע פעולת טרור כשהיה בן 16 וחצי שנים כשליח ארגון קיקיוני שאינו קיים עוד,משתחרר לאחר כ – 30 שנה כגיבור ומחבל בכיר של החיזבאללה .(הבחור דרוזי…)

מדיניות של "מזעור הנזק",צמצום ממדי הטרור,התמקדות באזורים ואמירות כגון אלה,מעידים על גישה שגויה ותבוסתנית בתכלית .

גם אם בפועל זו התוצאה הרצויה בשלב זה הזמני, המדיניות חייבת להיות "0" סובלנות לטרור.

המיקוד חייב להיות מיגור הטרור,הכחדתו,חיסולו.

מלחמה ללא פשרות.

נושא מכלול זכויות אדם – מחבל וזכויות אדם תמים בלתי מעורב,חייב להיות מאוזן.

מדינת ישראל "מזערה את הנזק" ברצועת עזה וכתוצאה מכך "חטפו" תושבי דרום הארץ מעל 6000 טילים במשך כ- 8 שנים,32 הרוגים ומעל 1300 פצועים.

האם יעלה על הדעת?

הפקרת אזרחים תמימים,למען זכויות של ההורגים בהם?

אנחנו יורים לשטחים פתוחים ברצועת עזה…..

האם אפשר להאשים את תושבי הדרום אשר חשים שהם מדינת דרום?

הפחד והאימה האוחזים את האזרחים התמימים מפני הטרור נובע ברובו בגלל ,

העדר תחושת ביטחון ואמון בשלטון אשר יפעל נכון וירחיק כל סכנה מפתח ביתם, זה המצב בארץ וברוב מדינות העולם.

אז הפחד המשתק מביא את האזרחים להפוך להיות דעת קהל תומכת בדרישות הטרור ,כדי לקנות שקט.ובטעות הם חושבים שכך הם מגוננים על עצמם.

אסטרטגית הטרור בנויה על שרשרת הישגים רצופה,כל מצב של "פיק" היום מהווה את רצפת הדרישות וההתנהגות של מחר.

בהתנהגותנו המבוהלת והבלתי נחושה,אנחנו מעצימים את הטרור ומאפשרים לו לדחוק את ה"קו האדום" כל יום רחוק יותר.

אנו חיים במציאות שבה אנחנו  מגבילים ומחשקים את עצמנו,התנהגותנו השלטונית מאפשרת לטרור ולאלימות להרים ראש.

אין לנו שום דרך להתמודד עם טרור אסלאמי קיצוני ע"י התרבות המערבית וחוקי הדמוקרטיה.

בדיחה עצובה,עד היום עדיין אין אפשרות להגיע להסכמה בינלאומית על הגדרת טרור מהי?

ארגוני הטרור בונים את האסטרטגיה שלהם על התנהגותנו זו,ובצדק.

אחמדניג'אד מגיע לניו יורק ומתקבל בכבוד מלכים ,כי הוא מגיע לאו"ם,לא לניו יורק!

ננסה למנוע את כניסתו לארה"ב ומיד יקומו כל יפי הנפש הגלובאליים ,המאורגנים טוב יותר מאיתנו, לזעוק זעקה מרה על הניטראליות של ארגון האומות המאוחדות.

יזכירו לי בבקשה זקני האומה,מתי פעל  האו"ם בניטראליות  בפעם האחרונה בכל הנוגע לישראל,יהודים או ארגוני טרור ומדינות תומכות טרור????

נשיא סוריה ונשיא אירן יכולים לעמוד במרכז ניו יורק לאיים ולהבטיח פעולות טרור נגד האויב האמריקאי,הישראלי והמערבי ,להבטיח פגיעה ישירה בנשיא ארצות הברית,כאשר שוטרי ניו יורק יאבטחו אותם בשם ערכי הדמוקרטיה ומיצוי הזכויות המוקנות בחוקה האמריקאית,אך אינה קיימת כלל בחוקה האיראנית.

אנחנו צריכים לפעול ע"פ החוקה האיראנית ולא המערבית.לפי ערכי החיזבאללה והחמאס ולא לפי הכיוון המוכתב לנו ע"י אלה הנקראים "שוחרי הזכויות" (החד צדדיות).

ארגוני הטרור יודעים כי שום תגובה מעשית לא תגיע,יפי הנפש המערביים ידאגו לכך…

אף ארגון טרור או מדינת טרור לא הייתה לוקחת סיכון של התגרות לו היה קיים סיכוי של חצי % לתגובה הולמת.

עד היום אין מערכת חוקים גלובאלית מוסכמת  ללחימה בטרור.

אין שיתוף פעולה אמיתי,יעיל ובזמן אמת במודיעין הגנתי והתקפי,מעבר לכל הסיסמאות, אין תחושה של אחריות משותפת.

מיהו הארגון הבינלאומי המוסכם ובעל סמכויות פעולה גלובאליות למען המאבק בטרור?

מה עוד צריך לקרות בעולמנו כדי שנתעשת ונפנים שיש באמת צורך להתאחד למטרת מיגור הטרור תוך ביצוע כל הפעולות האלמנטאריות הנחוצות כדי להצליח במשימה זו.ה-11  בספטמבר 2001 לא הצליח לעשות זאת,

מאות ואלפי אזרחים תמימים ממשיכים להיהרג בכל רחבי הגלובוס ,רק כי המלחמה בטרור נראית הרבה יותר טוב בהצהרות לוחמניות של מנהיגים מערביים, מאשר בפעילות  מבצעית גלובאלית נגד הטרור.

המצב דומה באירופה,ראינו את הפוגרומים בצרפת,שמענו את התירוצים וההצדקות שבהם נקטו בני המהגרים המוסלמים להצדקת מעשיהם החמורים.

שמענו על התנהגות אלימה  של בני מיעוטים גם במדינות אחרות באירופה,המצב הולך ונהיה חמור יותר מיום ליום.

אזורים הופכים להיות מקומות "מחוץ לתחום" עבור  אזרחים מערביים,אוטונומיות טרוריסטיות ופליליות בלב ערים.

הפתרון הוא בנקיטת קו נוקשה וחסר פשרות מתואם בין כל מדינות אירופה על בסיס של קבלת  עקרון פשוט ביותר וחיוני.

כל  אוכלוסיית מהגרים מחויבת מעצם התיישבותה והגירתה במדינה הקולטת,לקבל את חוקי המדינה ואורח חייה,עקרונות שלטונה ונורמות ההתנהגות.

עצם הישארותם של המהגרים במדינה,היא ההוכחה לכך שאכן כך הם פני הדברים,שהרי בדמוקרטיה עסקינן,ואזרחים לא מרוצים רשאים לעזוב את המדינה ,או להלחם על שיפור מעמדם ואזרחותם על פי עקרונות החוק.

ביצוע מעשי טרור כפי שנעשים בשנים האחרונות ברחבי אירופה על ידי בני מהגרים,תוך פגיעה באושיות השלטון,רצח אזרחים חפים מפשע וכל זאת  כתוצאה מתפיסת עולם דתית אידיאולוגית קיצונית,תוך ניצול אזרחותם לצורך הביצוע, מחייבים פעולה דרסטית אחת ויחידה,פשוטה להבנה ואפשרית לביצוע בזמן יחסית קצר.

בני מהגרים אשר נתפסו חיים או מתים במעורבות בביצוע פעולת טרור,מביעים בעצם המעשה את חוסר שביעות רצונם מהשלטון במדינה שהסכימה לקלוט אותם ולאפשר להם שיפור ניכר ברמת חייהם,נוחות מצע השלטון הדמוקראטי מול זה הדיקטטורי הנהוג בארצות מוצאם.

בגדו במארחים,רצחו בבני העם המארח ולכן,

עליהם להיות מוקעים מהמדינה ונשלחים חזרה לארץ מולדת,ארץ מולדתם כרשום בדרכונים ובתעודות הזהות של אבותיהם ,המהגרים המקוריים.

העונש  הוא עונש הגון אשר עושה צדק עם אזרחי מדינת הרוחה אשר העניקה להם מקלט.

כדי שאפשר יהיה לבצע עונש הזה,יש להגיע להחלטה בינלאומית,ולדעתי דוקא במסגרת האומות המאוחדות.

האו"ם אשר לא עושה כלום כדי לסייע במיגור הטרור .

האו"ם נגוע באינטרסנטיות ובשליטה מוחלטת של מדינות ערב .

הארגון אינו מסוגל לפעולות אסרטיביות וברורות המדגישות את הגנת הטוב וגינוי הרע בצורה חד משמעית.

יש לאכוף על האו"ם לקבל החלטות בצורה מתואמת,יפעלו לקיימה ויכינו סנקציות ועונשים קשים על מדינה אסלאמית אשר ממנה יצאו המהגרים ואשר לא יסכימו לקבלם בחזרה.

איננו אמורים להתערב בתגובת המדינה המוסלמית כלפי המשפחות המגורשות אשר חוזרות לגבולם,אין מבחינתי כל בעיה אם יתברר כי המדינה המוסלמית תחליט על ענישת המהגרים על כי יצאו מהמדינה.

אך על פי החוק הבינלאומי שיתקבל יחויבו לקבלתם בחזרה.

הגירוש מהמדינה יכלול את כל בני המשפחה הגרעינית,כבסיס ועד גירוש חמולה שלמה של המחבלים על פי חומרת האירוע.

לסיכום:

במישור הבינלאומי נכון יהיה להגיע לחיבור אמנה בינלאומית מוסכמת רחבה ומאושרת הקובעת, מהו מעשה טרור .

במקביל פיתוח חוקים ללחימה בטרור,אלימות.

בדחיפות רבה יותר יש להגיע להסכמות לנושא דרישת נאמנות ממהגרים למדינה הקולטת לעניין האיסור לעסוק בטרור,קבלת התרבות וחוק המדינה מעל חוקי הדת.

מי שעובר על חוקי המדינה ממניעים לאומניים/דתיים ואו תומך בטרור או מסייע לפעולת טרור הוא וכל בני החמולה יגורשו לאלתר לארץ מולדתו.

 

בישראל המצב שונה,התומכים בטרור מבני המיעוטים הם ערבים ישראלים או אזרחי ישראל תושבי מזרח ירושלים.

כאן המצב דורש  טיפול קשוח ,חסר פשרות וחד משמעי. אנחנו חייבים ל"שדר בקול אחד" בכל הנוגע לטרור ואלימות בארצנו.

אין מקום לבלבול.שמירה על קיום זכויות מלאות למיעוטים אינו עומד בסתירה ללחימה עיקשת בטרור.

 

ההכרעה צריכה להיות ברורה וחדה,פגיעה בחוקי המדינה ,מעשי טרור לאומניים ידונו ככאלה.

לא כתאונת דרכים (במקרה של דריסת הילדה ביום הכיפורים),יבדקו המניעים האמיתיים ולא המוסווים של טרור בני מיעוטים.

תקיפה אלימה של סמלי שלטון אינה זהה למשחקי התפקידים בין עבריינים ואנשי החוק.

יש לפעול במלוא חומרת הדין תוך מיצוי כל מדרגות האסקלציה שמאפשר לנו החוק.

בלי פשרות,מבלי להתבלבל.

אלימות וטרור אינם פגעי טבע,ניתן וצריך לטפל בהם בנחישות.

Copyright ©Dubi Yung

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s